Te bizar voor woorden, weer op het verkeerde adres.

8 april 2019 - Sézanne, Frankrijk

Dag 22 Baye Sezanne 16 km

Vandaag nog maar eens via het asfalt van de regionale weg gelopen. Mijn voeten konden wel wat rust gebruiken. Waar mogelijk in de berm gelopen. Zo'n lange, rechte weg is weinig spectaculair en verveelt gauw. Ik denk ook dat dat de reden is dat de kilometers mij best zwaar vielen. Hier en daar een heuvel. Toen ik fitter was ging ik daar toch makkelijker overheen. Maar eens zien wat de dag van morgen ben, als ik weer de gebruikelijke neem. Mijn voeten voelen in ieder geval wat minder pijnlijk aan.  Gisteren was ik dus op het verkeerde adres beland. Vandaag overkwam het me weer. Ben ik nou zo stom of...........                                                Vandaag moest ik zijn in de Rue des Moulins 25 in Sezanne. Deze straat heeft woningen met het woongedeelte aan de weg en met tuinen aan de weg. Om het nog wat ingewikkelder te maken ligt vlakbij de Rue Residence des Moulins. Afijn na nummer 23 kwam er een woning met een straat gerichte tuin Ik loop er om heen en warempel nr 25. Ik aanbellen. Niemand thuis. Dan maar even bellen. Krijg ik de voicemail. Om niet langer te hoeven wachten dan nodig is bel ik ook even bij de buren aan. De buurvrouw komt net aanlopen. Ik vroeg haar naar de buren, waarvan ik de naam Marie-Claude. Ja Claude is veel weg. Hij komt vaak pas laat thuis. Wil je niet even binnenkomen een kopje thee drinken? Graag zelfs. Kon ik mijn wandelschoenen ook even uit doen. Koekje erbij, lekker. Wil je ook nootjes, vroeg ze. Nootjes, krachtvoer voor wandelaars, daar zei ik geen nee tegen. Ik vertelde nog eens dat ik dat ik gisteren op het  verkeerde adres was aanbeland. Ik wilde niet dat dit mij nog een keer zou overkomen. Ze zei dat de Rue des Moulins ook erg raar in elkaar zit. Hier en daar wat aftakkingen. De post werd ook vaak verkeerd bezorgd. Met de energierekening was het bij haar ook mis gegaan. Ze nog eens bellen. Weer de voicemail. Ik dacht Marie-Claude klinkt meer als een vrouw dan als een man. Ik ging de app met de gegevens van het gastgezin nog eens bestuderen. Ik zag ook de achternaam Cre. De buurvrouw ging onmiddellijk aan het googelen. Ze vond een familie Cre. Toen bellen. Bingo. Het gastgezin waar ik moest zijn woonde vlakbij. Nog steeds geen garantie om het snel te vinden. Een buurtbewoner wees ons uiteindelijk naar het juiste adres. Nog geen 100 m van het adres van waar ik was aanbeland. Kwam ik met behulp van van de uiterst vriendelijke en behulpzame alsnog op het juiste adres. Hier verbleven Anja, een Nederlandse vrouw en een Belgische man ook reeds. Ik denk dat ik het gastgezin maar ga aanmelden voor help mijn man is klusser. Wat een chaos. Wat een boel onafgemaakte zaken. Het ergs is de woonkamer er aan toe. Er staan een paar stoelen en een oude tv. Voor de rest is de kamer volgestouwd met bouwmateriaal en klusgereedschap. 's avonds gaat het gezin er gezellig tv kijken. (zie foto)                                            Dan nog even over het verkeerde adres van gisteren. Ik loop met behulp van Maps.Me. Ik klik het bolletje op de kaart aan, druk op route er naar toe en Maps.Me voert me feilloos naar het in dit geval verkeerde adres. Ik wil mijn volgers(Elisabeth?) vragen deze fout door te geven aan het Nederlands Genootschap Sint Jacob. Het Bed and breakfast in Baye staat met een bolletje aangegeven in Taulus-Saint-Prix. Het zou vervelend zijn als andere na mij ook overkomt dat ze op het verkeerde terecht komen.                                          Dit was het weer, morgen weer nieuwe avonturen, groetjes Drikus

1. Elisabeth:
    Hi Drikus,
    Oh oh toch niet bij de zusters? Jammer. Klopt het dat je veel over d wegen loopt? Hebben wij ook wel gedaan hoor maar als je de pijlen of de schelpen volgt beleef je wel meer de natuur of wissel je af? Ik zal kijken wat ik doen kan met het adres, Misschien kan ik Henk Slomp vragen, hij liep ook en heeft bij hier mij op de "pelgrimskamer" overnacht. Hij doet het een en ander voor het genootschap. Heb je trouwens ook je credential voor de stempels, tampons en in Spanje sello. Of wil je geen Compostella hebben? Als ik nog verder iets kan betekenen voor je laat maar weten. Ik blijf in elk geval erg genieten van je verhalen! Groetjes Elisabeth
  2. Drikus:
    8 april 2019
    Hallo Elisabeth loop ik af en toe op d wegen om mijn voeten wat te ontlasten in plaats van door de modder en de harde klei te baggeren, zoals ik in deze contreien veel gedaan heb. Mijn credencial heb ik bij me. Groetjes Drikus
  3. Elisabeth:
    8 april 2019
    Ben ik weer gerust :) En Henk heeft het in orde gemaakt en ik moest zeggen dat je bij elke slaapplekbolletje een feedbackknop zit zodat je meteen fouten kunt doorgeven!!
  4. Drikus:
    9 april 2019