Het Camino gevoel

14 april 2022 - Estella, Spanje

Dag 33  30km

Vanochtend na het opstaan ergerde ik me aan een vrouw die bezig was in de wasgelegenheid zich uitgebreid op te maken. Waar anderen in bezwete bovenkleding en bemodderde broeken rondliepen,zag zij er picobello uit. Voor mij behoorde ze tot de " circusartiesten" Die mensen die de Camino zien als een gezellig uitje,met veel comfort,lekker eten en drinken enz. Ze kunnen dan trots vertellen dat ze de Camino ( voor een deel ) gelopen hebben. Later vandaag drong tot me door waar die irritatie mee te maken heeft. Mijn instelling is dat als je iets wilt bereiken je er moeite voor moet doen. Wil je het in het leven goed doen, dan zul je daar hard voor moeten werken. Mijn harde werken werd ook bevestigd en beloond. Mede daardoor kan ik de Camino lopen. Niet iedereen kan zich dat permitteren. Terug naar mijn irritatie besef ik nu dat mensen ook anders in het leven kunnen staan en weinig waarde hechten aan moeite doen of hard werken. Met dat inzicht kon ik glimlachen toen ik dezelfde vrouw later die dag trof.

Vandaag kreeg ik ook wat ik noem het Camino gevoel. Een positief ontspannen en blij gevoel. De natuur was weer schitterend met wijdse uitzichten en prachtige groene bergen. De dorpjes waar ik doorkwam zagen er knus en gezellig uit. Veel mensen op straat. Bij een wijnboomgaard stond een standje,waar je alles kon kopen wat je nodig had, brood,fruit,drinken,zelfs complete maaltijden. In de boomgaard waren gezellige zitjes geplaatst. Een prachtige plek om even wat te rusten. Ik had op een gegeven moment het gevoel dat ik op wolken liep. Zo gemakkelijk en snel kwam ik vooruit. Even later veranderde dat gevoel,want om in de wolken te komen moet je eerst omhoog klimmen en die klim was best stijl. Inmiddels ben ik in Estella aangekomen. Een hele leuke plaats. Straks even wat eten en dan zit ook deze dag er bijna weer op.

Het is nu niet meer a demain, hoe het in het Spaans is weet ik nog niet, dus tot morgen.

1. Louis M G A Esser:
    A mañana!
  2. Trees:
    14 april 2022
    Drikus, ik zou mij ook iedere een beetje opmaken en zeker de lippenstift 💄 💋
  3. Drikus:
    14 april 2022
    Ja Trees jij bent ook zo'n modepop
  4. Trees:
    15 april 2022
    Drikus, ik moet wel up to date blijven in de modewereld 🤣