Een dag vol cadeautjes

4 april 2019 - Reims, Frankrijk

Dag 18 Boult-sur-suippe Reims 20 km

Gisteravond ben ik weer flink in de watten gelegd door het echtpaar Jean- François en Annemarie. Eerst werd ik getrakteerd op een heerlijke cuiche. Later op de avond vroeg Jean-François of ik nog een biertje met hem wilde. Nu dat wilde ik wel. Om half 9 was het aan tafel. Ik was blij verrast. Normaal gesproken krijg bed and breakfast, maar hier zat ook nog een diner bij inbegrepen. Met veel zorg klaargemaakt. Veel producten uit eigen tuin. Veel vitamientjes dus. Goed voor mijn op de proef gestelde lichaam. 's morgens afscheid genomen en weer verder. Hoezo afscheid nemen dacht de brave Jean-François. Hij wilde nog een eindje met mij oplopen. Na Bazancourt was er een wegomleiding, die wilde hij mij tonen. Ondertussen liep hij mee tot aan het dorp Pomacle zo'n 6 km. Daarna weer 6 km terug naar huis. Wat een lieve man!                                        Dan willen jullie vast wel weten hoe het verder is gegaan met mijn geblesseerde schoenen? Nu dat zijn de cadeautjes. Mijn allerliefste Gonnie is naar Reims gereden. Konden we elkaar na bijna 4 weken eindelijk weer eens zien. Hoera. Ze heeft ook nog wat cadeaus meegebracht. Natuurlijk wist ze van mijn kapotte schoenen. Maar ze wist bovendien wat voor soort schoenen ik nodig heb. Dus kwam ze met een paar prima Meindl schoenen aan. Ze ook maar een nieuw Jack voor me aangeschaft,omdat de rits van mijn huidige jack stuk is. En als toetje had ze een nieuwe polo voor me meegenomen. Wat een geweldige vrouw heb ik toch. Ik had in de kathedraal van Reims een tweepersoonskamer met douche en toilet weten te regelen, inclusief parkeerplaats voor de auto. Terwijl ik op Gonnie zat te wachten liep ik Fred tegen het lijf. Onderweg had hij een Belgische opgrscharreld, met wie hij nu 3 dagen optrok. Fred was de eerste pelgrim die ik (in Vessem) tegenkwam. Hij had een bloed uitstorting onder zijn voet en had morgen een afspraak met de dokter. 's avonds met Gonnie lekker gegeten en daarna nog even de stad in. Dan konden we het nuttige met het aangename verenigen. Gezellig samenzijn en tegelijkertijd kon ik mijn nieuwe schoenen inlopen. We hadden geluk met het weer. Daarom was het ook gezellig druk in stad. Dit was toch wel een hele bijzondere dag, een cadeautje. Tot morgen maar weer Drikus

1. Manon Kandelaar:
    4 april 2019
    Hoi Drikus, wat een leuke verhalen schrijf je! Ik kijk er elke avond uit om je avonturen te lezen. En wauw, Gonnie is echt een topper hoor! Geniet van jullie samenzijn en de mooie reis die je nog tegemoet gaat! Lieve groetjes, Manon
  2. Sieb:
    4 april 2019
    Inderdaad als je voor de kathedraal staat en je gaat naar links vind je het super gezellige centrum van Reims. Top dal Gonny met nieuwe schoenen gekomen is. Nog een beetje Champagne gedronken??
  3. Elisabeth:
    4 april 2019
    Mooi verhaal en dan ook nog in Reims aankomen (ik vond dat toen best een soort van mijlpaal) en dan je vrouw met een tas vol verrassingen, hoe mooi kan het leven zijn!
    Allemaal even leuk!
  4. Nynke:
    5 april 2019
    Zonet werd ik door Winde gewezen op je reis en blog. Hartstikke leuk zeg! Wat een geweldige reis ben je aan het maken. Het beste voor het vervolg én met de nieuwe schoenen. Liefs van je nichtje Nynke en consorten ;)