Even weer flink aan de bak

12 april 2019 - Eaux-Puiseaux, Frankrijk

Dag 26 Troyes Eaux-Puiseaux 32 km

Daniel heeft ons van ochtend weer afgezet op de plaats waar de route weer verder gaat. Hoefden we dat hele stuk alvast niet te lopen. Met 32 fikse kilometers in een heuvel landschap voor de boeg was dat alvast prettig. Onderweg nog een stop om brood en fruit in te slaan en de nieuwe dag kon beginnen. Mark en Anja hadden al snel het tempo er goed in. Ik volgde in een wat lager tempo omdat mijn voeten nog steeds wat gevoelig zijn. Op zich heb ik vandaag weinig last van de blaren gehad. Wel is het zo dat gevoelige/pijnlijke voeten veel energie kost. Het slurpt al je energie op. Zo blijft er minder energie over om van de omgeving te genieten. Op het laatst heb ik ook wat afkortingen genomen. Ik merkte dat er weinig energie over was. Dan maar langs de d weg met af en toe een vrachtwagen die langs je heen denderend. Het asfalt van een d weg loopt wel een stuk makkelijker dan de onregelmatige en ongelijke bos- en landbouwwegen. Uiteindelijk kwam ik om 18.30 op de plaats van bestemming aan. Om 19.00 uur was het eten. Ik had nauwelijks tijd om op adem te komen. Het eten in de Gite was prima, hoewel de woning waar we aten er niet uitzag. Allemaal oude meuk uit het hippie tijdperk, waar blijkbaar niets meer aan is veranderd. Wel weer erg vriendelijke mensen. Je staat telkens weer versteld wat ze voor je klaarbrouwen. Vandaag was het terrine van hert. Met als hoofdschotel witte bonen met worst. Als toetje een zelfgemaakte yoghurt met appel. Erg lekker. Het valt me op dat veel Fransen koken met producten uit eigen tuin. Ook maken ze daarmee hun eigen taarten en jams. Nu nog even kalm aan doen en dan op tijd naar bed. Allemaal een prettig weekend en tot morgen Drikus

1. Elisabeth:
    13 april 2019
    Hé toch Drikus toch wel tobben en ja dan kun je niet eccht genieten jammer hoor. In Eaux Puiseaux hadden we een fijn hotelletje, aangeboden door de vader van mijn kinderen, ik werd 67 daar! Ik vond het erg bijzonder om zo onderweg jarig te zijn!
    Let jij goed op jezelf en gun je lijf wat rust anders!
    Pelgrimsgroet Elisabeth