Met het hoofd in de wind

1 april 2019 - Aubigny-les-Pothées, Frankrijk

Dag 15 Rocroi Aubigny-les-Pothees 22 km Vandaag was het een heel wat minder spectaculaire tocht dan gisteren. Dat mag ook wel eens kun je lekker doorstappen. Veel op asfalt gelopen en af en toe op een boeren weggetje. Ook nog op een oude Romeinse weg gelopen. Sinds de Romeinen was daar volgens mij niets meer aan gedaan. Het was mooi wandelweer met veel zon. Dat betekent ook veel zweten. Ik had mijn cap opgezet om mijn schedel te beschermen tegen de felle zon. Dat maakte mijn hoofd wel warmer. Als er af en toe een briesje opstak haalde ik de cap van mijn hoofd en draaide mijn hoofd in de wind. Heerlijk die frisse wind over mijn bolletje. In de dorpjes waar ik door kwam viel niets te beleven. Nauwelijks een mens op straat. Ik had graag wat fruit willen kopen, maar winkeltjes waren er al helemaal niet. In een wat groter dorp ging ik maar eens vragen waar ik fruit kon kopen. Nergens zei de meneer, er is hier geen middenstand. Maar kom maar eens mee. Ik achter hem aan. Misschien had hij nog wel een appeltje voor mij. Hij voerde mij mee naar een soort van buurthuis. Hij bood mij een schuitje met appelmoes aan, bijzonder. Ik kon er ook nog een kop thee bij krijgen. Dat zijn leuke verrassingen, die je zomaar kunnen overkomen. Daarna nog enkel kilometers over heuvelachtig terrein en ik was in Aubigny. Het huis waar ik overnacht u een soort kleine herberg ligt ook nog eens boven op een heuvel. Op het laatst was het nog even zwoegen in de warme zon.Gelukkig had de herbergier nog een koele Leffe voor mij. Hollanders houden van bier zei hij lachend. Ik heb hier een prima kamer met een goed bed. Dus kan ik lekker ontspannen. Straks de warme maaltijd en ik kan er weer helemaal tegen. Groetjes allemaal en tot morgen, Drikus