Een mooie wandeldag

24 maart 2019 - Meerhout, België

Dag 7 Postel Meerhout 26 km

Na een gezellig ontbijt met zo'n 30 mensen in het klooster in Postel werd het weer eens tijd om te gaan stappen. Inmiddels was het 9.30 uur en dus de hoogste tijd om op pad te gaan. Liever was ik wat eerder vertrokken, maar de brave pater Nennie sloot het ontbijt niet eerder af. Het is dan niet netjes om voor die tijd te vertrekken. Ik heb eerst nog geprobeerd een slaapplaats voor vanavond te regelen. Bij voorkeur bij Pelgrimshoeve Mannu Dox. Ik kreeg echter geen contact met Mannu Dox. Ik had gisteren zijn voicemail ingesproken, maar geen reactie gehad. Een alternatief adres liet weten niet meer beschikbaar te zijn. Dan maar op de bonnefooi richting Mannu Dox. Onderweg kwam ik Hanne tegen. Gisteren hadden Fred en ik Hanne ongeveer 5 km voor de Abdij van Postel opgepikt. Hanne bleef ook in de abdij overnachten en Fred sliep bij een bed en breakfast. Hanne en ik besloten het eerste deel van de tocht samen te lopen. Het was een mooie afwisselende route, door bos, langs akkers en een heel stuk langs een kanaal. Het weer was prima, veel zon en af en toe een fris briesje. Halverwege hebben we nog even gepicknickt. Toen kwam er een mailtje binnen: Mannu Dox. Ik was van harte welkom. Mijn dag kon niet meer stuk. Korte tijd later scheiden de wegen van Hanne en mij zich. We namen afscheid en wensten elkaar een Buen Camino. Ik vervolgde mijn weg door prachtige bospaadjes en pittoreske dorpjes. Onderweg kwam ik nog langs een Mc Donalds en heb mezelf toen maar getracteerd op een ijsje in een potje, zoals de Belgen zeggen. Hij smaakte er niet minder om. Onderweg werd ik vaak begroet met Bon Camino, of er werd gezegd Spanje linksaf. Mensen stapten van hun fiets om een stukje mee op te lopen. Erg grappig allemaal. Toen ik een flink eind gevorderd was, zag ik plotseling op een terrasje achter het Ier Fred. Fred de hardloper. Hij was een uur eerder dan ik vetrokken en was nu vlak bij zijn overnachtingsplaats. Ik moest nog 6,5 km. Fred vond het voor vandaag wel genoeg. De laatste km. ters gingen ook vlot voorbij. Ik kwam nog door het gezellige plaatsje meerhout. Ongeveer een km voor de Pelgrimshoeve kwam Mannu Dox me achterop rijden. Hij bood me een lift aan, dan kon hij mij mijn kamer zien. Ik sloeg zijn aanbod af(ja sieb) Mannu vond dat een beetje raar en zei:principieel zeker. Precies.

Dat was het weer voor vandaag. Het weekend is al bijna weer voorbij. Tot gauw Drikus

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sieb:
    24 maart 2019
    Zo te lezen heb je genoten vandaag. Wij ook van het mooie weer en hebben de tuin de afgelopen dagen flink onder handen genomen maar zijn nog lang niet klaar. Een fijne avond, als je evt. nog de wedstrijd gaat kijken ⚽️ en succes met wandelen morgen. Ik kijk weer uit naar het verslag👍👊🌝