Een rustige wandeldag met zon

4 april 2022 - Gaillères, Frankrijk

Dag23  22km

Gisteravond werden we verrast met een heerlijk maal van zelf geschoten wild. De gastvrouw had een lekkere wildzwijnpate gemaakt. Het hoofdgerecht bestond uit en ragout van hertenvlees,wortel en andere groenten. Dat geserveerd werd met macaroni.Dat was smullen. Ze had ook nog een tulbandtaart gebakken.Meneer kwam later op de avond nog met een fles witte wijn aan. Hij wilde met ons vieren dat we de eerste gasten van 2022 waren en wilde nog een Kir Royal maken. Wij zeiden dat we die niet hoefden zo vlak voor het slapen gaan.Meneer kon de wijn beter bewaren voor de volgende gasten. Daar was hij het wel mee eens.                                        Vanochtend zijn we in de vrieskou vertrokken. Brr, al snel warmde het echter op.Tegen de middag had de zon voldoende kracht en werd het behagelijk warm. Af en toe hadden we wat tegenwind. Dan wandelden we kop over kop verder en schoten zodoende goed op. Soms liep ik dan in het kielzog van Teo,die bij de koopvaardij heeft gezeten.  Onze overnachtingsplek is er weer één,die van alle gemakken is voorzien. De sleutel konden we uit een kistje boven aan de trap halen. Men had de verwarming alvast flink hoog gezet. Het leek wel een sauna. In ieder geval beter dan een koud huis waarin het nog uren duurt voordat het enigszins behaaglijk is.De verwarming laag en het raam open,dan krijg je een prima klimaat. We zitten hier in een park dat de negen bronnen heet. Dus straks maar eens op zoek naar die bronnen.Inmiddels hebben we ook de bronnen bezocht. Het park waarin ze liggen is prachtig. De bronnen waren op dit moment vrij droog, dus daar viel niet zoveel aan te zien. Tussen 18.30uur en 19.00 uur wordt ons warme eten gebracht. Daarna lekker uitbuiken. Voorbereiden op een iets langere wandeling.

a demain

1. Louis M G A Esser:
    4 april 2022
    Quel beau pays! "Everzwijn â la Asterix"..??
  2. Trees:
    4 april 2022