Op sandalen in de file

18 april 2019 - Anthien, Frankrijk

Dag 31 Vezelay Anthien 25 km

Vandaag afscheid genomen van Anja, met wie ik ongeveer een week heb opgetrokken. Zo gaat dat tijdens de Camino. Je trekt samen op totdat ieder weer zijn eigen weg gaat volgen. Ondertussen kom ik de Belgische Nina, die ik in Reims met Fred trof regelmatig tegen, zoals in Montmort, in Vézelay en nu weer in Anthien. Op advies van de Apotheker in Vézelay heb ik in plaats van gewone pleisters weer blarenpleisters met compeed op mijn verwondde hielen gedaan. Ter bevestigen nog even aan mijn buurvrouw, ook apotheker gevraagd. Zij voegde er nog aan toe dat ik het best op sandalen kon lopen. Dat had ik al eens gedaan toen de pijn te heftig werd. Vandaag leende de route zich om op sandalen te gaan lopen. Dus met mijn schoenen in de rugzak ben ik vertrokken. Onderweg kwam ik Bert uit Groningen tegen. Hij wilde wel een stuk met mij oplopen. Ondanks dat mijn tempo nog niet zo geweldig was. Af en toe liep hij vooruit en dan wachtte hij weer even. In Vézelay komen meerdere wandelroutes samen. Ook beginnen veel mensen daar hun Camino. Dat is te merken. Er komen steeds meer mensen op je weg. Waren het eerst voor Nederlanders, Belgen en een enkele Fransman, nu kwam ik een Duitser en een Zwitsers echtpaar tegen. Zo zag je meerdere groepjes lopen. Het leek af en toe wel een fille. Toen ik tegen Bert zei dat mijn rugzak wel erg zwaar ging aanvoelen met mijn schoenen er in, bood hij aan mijn schoenen in zijn rugzak te dragen. Een geweldig aanbod. Mede daardoor heb ik erg kunnen genieten van deze tocht. Op sandalen liep het ook prima. Ik hoop dat ik de komende dagen ook op sandalen kan blijven lopen.                                            Tot morgen maar weer, allemaal de groeten Drikus

​​​

1. Sander:
    19 april 2019
    Hallo Drikus,
    Wat fijn dat het gisteren zo goed ging, en dat het woord " genieten" nu in je verhalen verschijnt! Belangrijk!
    Ook de foto met jou en anderen er op vond ik leuk om te zien. De Camino verandert je, da's goed te zien. Graag meer foto's van reisgenoten, naast de prachtige landschappen, beesten en gebouwen.
    Veel succes, we volgen je op de voet.
    Emie en Sander
  2. Elisabeth:
    19 april 2019
    Fijn Drikus en gezellig. Mijn eerste tocht liep ik op schoenen de teva's waren voor de avond maar de Portugues heb ik grotendeel op teva's gelopen, wist niet dat dit zo fijn zou zijn. Mooi vervolg weer Drikus!