Warum ist es am Rhein so schon?

19 maart 2019 - Emmerik, Duitsland

Dag 2 Ruurlo Emmerich 35 km.

Hoera mijn portemonnee is terug! Blijkbaar was hij bij het afruimen van de tafel onder de kast gevallen. Gonnie heeft hem teruggevonden. Elk nadeel heeft zijn voordeel. Gonnie bracht de portemonnee naar mij. Zo konden we nog een extra avond gezellig samenzijn. Vanochtend ging ik weer fris op pad. Zowel ikzelf als de natuur waren fris. Het had vanacht gevroren. Al snel warmde de zon de boel op. De hele dag bleef het ook redelijk zonnig. Af en toe was het best wel zweten. Zo tegen het einde begonnen de kilometers ook te tellen. Bij ''s Heerenberg kwamen een paar pittige klimmen. Dat heb ik wel geweten. Wat bloed boven op tenen, die knel zaten. Niets ernstigs. In Emmerich aangekomen was het even zoeken naar de Pelgrims Herberg niemand scheen het te weten. Toen ik eindelijk voor de deur stond werd ik geroepen. Jurgen de gastheer zei dat ik via de kelder naar binnen moest. Dat was nog een heel gedoe. Het was er ongeveer 1.60 meter hoog. En al bukkend met mijn rugzak op de rug viel dat niet mee. Uiteindelijk kwam ik in een prima accommodatie voor 4 personen, waarbij ik het rijk alleen heb. Ik heb uitzicht op de Rijn en dat is ook niet verkeerd. De voorzieningen zijn ook goed. Ik ben even naar de buurtsuper gegaan om een gyrosmaaltijd te halen. Die kon ik in de magnetron opwarmen. Onder tussen heb ik het bad vol laten lopen zodat ik van een lekker warm bad kan genieten. Ik ga tevens van de gelegenheid gebruik maken om ondergoed en sokken te wassen.

Dat was het weer Groetjes en tot morgen Drikus

1. Manon Kandelaar:
    19 maart 2019
    Hoi Drikus, wat zijn je verhalen ontzettend leuk om te lezen! Ik blijf je de komende maanden volgen!👍🏻😁 heel veel succes, plezier, geluk gewenst!! Groetjes, je (oud-) collega Manon
  2. Elisabeth:
    19 maart 2019
    Zo 35 km je moet wel zuinig op je lijf en voeten zijn Drikus, je moet nog een heel eind! Dus luister er goed naar! Of heb je haast of je kunt natuurlijk ook een topconditie hebben? Ultreia et suseia
  3. Eugene Uiting:
    20 maart 2019
    Mooie tocht vandaag zo te lezen en te zien. Ik sluit wel aan bij Elisabeth. Let op en luister naar je lijf. Dat is je kapitaal zo is mijn ervaring. Lopen brengt je terug naar een normaal tempo van leven, naar de menselijke maat als je het tenminste toelaat. Geniet van elke stap en ont- moet , ont- wikkel jezelf. Buen Camino
  4. Aat:
    22 maart 2019
    Kom kom neefie, niet zo pessimistisch, ons cluppie heeft nog altijd kans!😀
    Verder maar weer een goede camino. Leuk op deze manier op de hoogte te blijven.
    Doo’t henig an