Afwisselende wandeling langs kanaal over heuvels en door bossen

14 april 2019 - Chablis, Frankrijk

Dag 28 Fogny-la-Chapel Chablis 22 km

Na een goede nachtrust ben ik weer op pad gegaan richting Chablis, de plaats van de witte wijn met die naam. In het begin was het nog erg fris. Het land was bedekt met rijp. Al gauw kwam ik een kanaal tegen, waar de route ongeveer 1 km langs liep. Daarna ging het de heuvels in. Een stukje langs het spoor. Hier passeerde zo om de 5 minuten een hoge snelheidstrein. Daarna weer heuvels en vervolgens het bos in. Dat was nog een hachelijke onderneming. Ik werd dan eens over een pad met los gestorte keien geleid en dan weer over smalle, nauwelijks te herkennen bospaadjes. Op een gegeven moment wist Maps. Me het niet meer en werd ik in een rondje rond geleid. Ik heb toen maar voor een breed pad gekozen. Het grootste risico hiervan was dat ik om zou lopen. Dat is altijd nog beter dan te verdwalen. Hoewel ik op een gegeven moment dacht, hoe kom ik ooit uit dit bos. Gelukkig vond Maps. Me al snel de juiste weg. Ik had ook geen broodkruimels gestrooid om de weg terug te vinden. In Chablis aangekomen konden we terecht in een opvang van de kerk. Inmiddels ben ik wel wat gewend wat opvanglocatie betreft. Een oud slecht onderhouden pand. Afbladderende verf van het plafond. Een aantal tegels was van de muur gekomen en op de koelkast gelegd. De koelkast mocht niet dicht, want hij koelde niet. Het was dus een kast waarin koffie thee en chocolademelk werd bewaard. Het serviesgoed was uit het jaar nul. Geen twee dezelfde borden. Bestek was ook een bij elkaar geraapt zootje. Het vertrek bestond uit één ruimte. Hierin moesten we met zijn drieën, koken, slapen en verblijven. Er waren simpelweg drie oude krakende bedden met doorgezakte spiralen naast elkaar geplaatst. De dekens waren te vies om aan te pakken. We zouden zo wie zo toch al in onze slaapzakken gaan slapen. Er was slechts voor 2 personen warm water. Iemand moest morgen maar douchen werd er gezegd. Mevrouw durfde zonder schaamte € 20 per persoon te vragen. Normaal is € 10 per persoon. Maar dan is alles in goede staat. Ik ben maar eens flink met mevrouw aan het onderhandelen geslagen. € 20 voor 3 personen vond ik meer dan genoeg. Mevrouw wilde van geen wijken weten. Ik ook niet. Als compromis wilde ze akkoord gaan met € 50. Ik zei dat dit niet acceptabel voor mij was, maar dat ik het met de andere twee zou overleggen. Marc zei dat in het boek van 2018 stond € 15 per persoon. Daar konden we redelijke wijs niet omheen. Toen mevrouw terug kwam zei ze dat € 15 per persoon akkoord was. Het zelfde bedrag dat wij hadden bedacht. Nu even Pizza eten en ook deze dag is weer ten einde. Tot morgen allemaal Drikus

1. Elisabeth:
    14 april 2019
    Ach Drikus had ik het geweten dan had ik je gewaarschuwd. Dit is het toppunt van viezigheid, mag je meteen doorgeven! Ik hield er een allergische reactie aan over.
    Denk je eraan om voor Pasen op tijd onderdak te zoeken!
    Groetjes
  2. Sieb:
    14 april 2019
    Driekus Je bent 66 jaar en dat betekend niet dat je genoegen hoeft te nemen met een vieze smerige slaapgelegenheid. Je bent geen hippy meer van 20 . Zoek dan lekker een hotel op met lekker eten en een goed bed. Kost ff wat maar je bent toch niet armlastig ( goed pensioen en AOW ha ha) Het noodzakelijke met het aangename verenigen . Af en toe jezelf ff verwennen mag echt hoor!! Na mijn kanker doe ik niet anders!!!! Geniet ze and walk on with hope in your hart👊👊👊
  3. Elisabeth:
    15 april 2019
    Kijk Sieb snapt het! We hoeven toch niet Roomser dan de Paus te zijn?