Het begin van de hoogvlakte de Meseta

18 april 2022 - Belorado, Spanje

Dag 37  37km

Was het een paar dagen geleden nog aansluiten bij de karavaan. Vandaag was er geen karavaan te bekennen. Ik liep verlaten en alleen over de Spaanse hoogvlakte de Meseta. Brede eindeloze paden,door een eenvormig landschap. Heel in de verte zag ik een stip op de horizon. Voor het gemak ging ik er maar vanuit dat het om een pelgrim ging. Dichterbij kwam ik niet,dus zeker ervan werd ik niet. Na een paar uur kwam ik eindelijk een pelgrim tegen. Het bleek ook nog eens de Spanjaard,die bij mij op de kamer lag te zijn.  De gezellige dorpjes waren veranderd in een troosteloze fabrieksstad. Het weer viel ook nog eens tegen,erg bewolkt en erg fris. Zo kan de opgewekte stemming van een paar dagen geleden,snel omslaan in een wat deprimerende bui. Maar ook dat verandert weer. Na de middag kwam de zon wat schuchter tevoorschijn. Dan ziet de wereld er ook anders uit. Het landschap werd weer wat afwisselend. De eindeloze paden veranderden in smalle weggetjes. Ook de dorpjes keerden terug. Ik voelde nieuwe energie opkomen. Toen de overnachtings plaats die ik had bedacht ver van de route bleek te liggen,besloot ik door te lopen tot het volgende dorp. Helaas bleek daar geen Albergue meer te zijn en moest ik nog 5km doorlopen. Dat ging zonder probleem. De herberg is tevens een hotel. Een bijzondere combinatie. Ik heb in het hotel maar weer eens een pelgrimsmenu genomen. Ik koos voor gezond in plaats van lekker vooraf. De salade bleek ook nog eens lekker te zijn. Het hoofdgerecht gebakken heek met aardappels, werd geserveerd met mosselen. Niet verkeerd. Als toetje eis met chocolade. Je krijgt er brood en een halve liter wijn bij. Ik geloof dat ik tijdens de paar weken Camino meer wijn gedronken heb dan in heel 2021. Als je vervolgens af moet rekenen ben je het luttele bedrag van €12 kwijt. Dat was het weer voor vandaag.

a manana

1. Trees:
    18 april 2022
    Drikus, het toetje spreekt mij wel aan 🍷🍧, het brood hoeft voor mij er niet bij🤣