Drikus-enroute66

8 maart 2019 - Hengelo, Nederland

Als titel voor mijn voettocht naar Santiago de Compostella heb ik gekozen voor Drikus on route 66. On route; Frans voor onderweg, omdat ik tijdens mijn reis een groot deel van Frankrijk zal doorkruisen. Route 66 is ook de legendarische Highway door de Verenigde Staten die van Chicago naar Los Angeles voert.  In 1995 hebben we met ons gezin een stuk van die route gereden. Voor mij is 66 een magisch getal. Het is de leeftijd waarop ik met pensioen ben gegaan. Het is tevens de leeftijd waarop ik de Camino ga lopen. In 1966 werd ik fan van Ajax. Het in Europa onbekende Ajax versloeg toen het grote Liverpool met 5-1. Van de doelpunten konden we weinig zien. We moesten het opmaken uit het juichen van de spelers, waaronder Johan Cruyff. We hadden in die jaren nog zwart-wit t.v. De wedstrijd werd gespeeld bij grote mist. Inmiddels heeft Ajax afgelopen dinsdag opnieuw geschiedenis geschreven door de Champions League winnaar van de afgelopen 3 jaar in het Bernabeu stadion met 1-4 te verslaan.

1. Sieb:
    10 maart 2019
    Was vanavond bij Ajax 4-0 tegen Fortuna Sittard. Veel succes met lopen.Hoelang denk je erover te doen?
  2. Aat:
    10 maart 2019
    Heel veel plezier en zijn straks benieuwd naar de fantastische verhalen en ervaringen
  3. Annemarie Martinius:
    Drikus,
    Iedere wereldreis begint met de eerste stap.
    Ik wens je, vanaf jouw eerste stap, heel veel succes, plezier, wijsheid, doorzettingsvermogen en mooie ontmoetingen met anderen en jezelf toe op de reis naar Santiago de Compostella. Hoe lang je er ook over zal doen: het gaat om de reis. Ik wens je dat hij heel hele mooi en goed zal zijn!
    Groet, Annemarie
  4. Wilma Nijland:
    11 maart 2019
    Wij wensen je een onvergetelijk avontuur en heel veel geluk.
    En voor het thuisfront veel succes aan de zijlijn.
  5. Karin:
    11 maart 2019
    Heel veel succes en we gaan je zeker volgen. Hoop dat je tijdens het lopen ook nog even na wil denken over jou clubje en dat je er dan achter komt dat je in Enschede moet zijn bij het mooie FCT.
  6. Karin:
    17 maart 2019
    Karin

Morgen is de dag van je grote avontuur, niet alleen voor jou Drikus,maar ook voor het thuisfront..dus voor jullie allen heel veel suc6...
  7. Rite Vossebeld:
    22 maart 2019
    We hebben je vorige week ontmoet bij National, (zat naast je)
    Ben heel erg benieuwd hoe het met je gaat.
    Tonny gaat 2e paasdag weg.
  8. Drikus:
    22 maart 2019
    Hallo Rite, Hoe het met me gaat kun je denk ik wel uit mijn verhalen opmaken. Het is een heel avontuur met veel mooie dingen die ik meemaak en soms zijn er ook de moeilijkere momenten. Ik wens Tonny veel succes en jij sterkte tijdens zijn afwezigheid. Drikus