Even flink de pas erin

1 april 2022 - Bazas, Frankrijk

Dag20   29km

Gisteravond kwam Nicole voordat ik ging slapen me nog even twee dekens brengen. Voor het geval ik het nog koud zou krijgen. Ze had de verwarming al lang aangezet. Op het bed lagen twee dekbedden. Dus koud kon ik het onmogelijk krijgen. Het avondeten was één grote verwennerij. Soep vooraf. Daarna pizza. De volgende gang was een ommelet. Daarna volgden patat met worst en spek. Natuurlijk moest er ook nog Franse kaas gegeten worden,waarbij de wijn niet ontbrak. Het diner werd afgesloten met een bakje yoghurt. Al die tijd zat Christoffel,aan de rand van de tafel. Voor hem was niet gedekt.  Michel drukte hem een stuk brood in de handen. Daar moest Christoffel het voorlopig mee doen.Toen ik hem bij wijze  van grap een stuk pizza aanbood, greep Michel in. Hij fluisterde Christoffel mag niet te veel eten anders wordt hij te dik. Gisteren dacht ik nog, nu het zo rustig onderweg is, dat ik voorlopig wel alleen mij weg zou vervolgen. Vanmorgen echter vetrok ik al samen met Theo. Dat is de Camino, vol verrassingen. Theo is een hardlooptrainer. Hij heeft de snelheid er goed in. We spraken af dat ik niet boven mijn macht zou lopen, om niet uitgeput op de bestemming aan te komen. Theo zou niet onder zijn macht lopen, wat net zo vermoeiend is. Dat pakte goed uit. In een stevig, maar niet overdreven tempo hebben we de ruim 28km afgelegd. Theo moest zijn tempo het meest aanpassen en dat ging goed. Bij de refuge aangekomen,bleek dat we ons eerst bij het toeristenbureau moesten aanmelden. Daar werden we ingeschreven en kregen we een stempel in onze Credential. Tevens kregen we de code van het skeutelkastje mee. In de refuge was het wel erg koud. Het duurde een paar uur voordat het verblijf enigszins op temperatuur was. Dat wordt vanavond op tijd in onze slaapzak. Morgen een wat kortere etappe voor de boeg zo'n 17km Tot zover en tot morgen.

Ps. Wie weet welke paarsgekleurde plant er op één van de foto's staat?

1. Gonnie:
    2 april 2022
    Ik denk : de paarse schubwortel, lathraea clandestina.
  2. Drikus:
    Knap hoor :)
  3. Gonnie:
    2 april 2022
    Ik denk : paarse schubwortel, lathraea clandestina.
  4. Louis M G A Esser:
    2 april 2022
    Quel beau pays "La douce France"..!!