Door de heuvels van Bourgondie

13 april 2019 - Flogny-la-Chapelle, Frankrijk

Dag 27 Eaux Puiseaux Flogny- la-Chapel 22 km

Brr het vroor 2 graden toen we opstonden. Prima Gite waar verbleven met alles wat je nodig hebt. Wel een beetje vergane glorie. Net zo als het huis van de verhuurders. Ook het dorp lijkt zijn beste periode wel gehad te hebben. Hotel verdwenen, camping gesloten enz. De wandeling voerde door mooi gebied. Het begin van Bourgondië. Glooiend landschap met mooie vergezichten. De natuur begint steeds meer op te bloeien. Bomen beginnen fris groen te worden. Omdat ik gisteren flink in mijn fysieke reserves heb moeten gaan werd het vandaag een hele pittige dag. Ik was blij dat ik het weer gehaald heb. Ik trek nu al een paar dagen op met Marc en Anja. Dat bevalt erg goed. Ze ondersteunen me zoveel ze kunnen. Nemen boodschappen voor me mee. Vandaag hebben ze ook voor het eten gezorgd. Anja is een erg sportieve vrouw die voetbalt en halve marathons loopt. Ze houdt er de pas goed in. Vandaar dat ik niet samen met Anja en Marc oploop. Marc weegt ongeveer de helft van mij. Hij heeft geen grammetje vet en kan ook een flink wandeltempo aan. Marc spreekt goed Frans en regelt de overnachtingsplaatsen voor ons. Ook erg fijn en makkelijk, vooral als je geen puf meer hebt. We zitten nu in een gemeentelijk onderkomen. We hebben een paella maaltijd in de magnetron opgewarmd. Smaakte prima. Daarna een wijntje met stokbrood. Zo is het wel uit te houden. We slapen in een stapelbed. Dat vind ik wat minder. Marc boven ik onder. Voor nu is dit het wel weer. Allemaal de groeten Drikus

1. Elisabeth:
    13 april 2019
    Dat lijkt er meer op Drikus en wat fijn dat je gesteund wordt nu. Is zeker fijn als er dingen voor je geregeld worden! Wij sliepen in principe niet in de bunkbeds, liever meer betalen maar dat lukte niet altijd. En met mijn nieuwe heup, wel goed ingelopen toen :) , durfde ik sowieso niet bovenin. Dat deed ik niet, Weet niet hoe lenig jij (nog) bent? Goed weekend verder Drikus. O ja 1 mei is een feestdag in Frankrijk, dus op tijd reserveren en zorgen voor eten!! Bon Chemin. groetjes
  2. Elisabeth:
    13 april 2019
    Oh 2x je verhaal maar ik mis je mooie foto's!