En route-Op weg

18 maart 2019 - Ruurlo, Nederland

Dag 1 Hengelo Ruurlo 32 km

Vanochtend door Gonnie en de buren uitgezwaaid. Eerst was er nog paniek omdat ik mijn speciaal aangeschafte portemonneetje met geld om de eerste dagen door te komen niet kon vinden. Na drie kwartier hebben we het maar opgegeven. Ik heb wat geld en een andere portemonnee bij elkaar gezocht en ben van start gegaan. Ik ging voortvarend van start. In mijn enthousiasme ben ik wel een afslag voorbij gelopen. Hierdoor heb ik een aantal kilometers om gelopen. Koppie erbij houden, want zo helpt de brave Jacobs je ook niet. Zoals gewoonlijk zat de weersvoorspelling er weer naast. 's morgens regen en later op de dag opklaringen. Bij mij ging het net anders om. De dag begon met zo'n en later op de middag ging het regenen. Gelukkig kon ik onder een viaduct schuilen. Voor de rest geen moeilijkheden ondervonden. Wat is Nederland toch mooi. Dan weer liep ik langs weilanden en akkers, dan weer op leuke landweggetjes, afgewisseld door bossen. Ook veel beken en rivieren. Ik heb opvallend veel zilverreigers gezien.Ik kwam mooi op tijd bij mijn overnachtingsadres in Ruurlo aan. Daar werd ik aangenaam verrast door een pipowagen. Die mij door vrienden op de fiets ter beschikking is gesteld. Met eigen douche en toilet. Een heel mooi begin.                                                        Tot de volgende keer maar weer. Drikus

1. Frits en Sandra:
    Een mooi begin!
  2. Eugene Uiting:
    18 maart 2019
    Dat was een mooi begin Drikus. Weet je al welke route he door Nederland neemt?
    Buen Camino
  3. Drikus:
    18 maart 2019
    Hallo Eugene, Bedankt voor je reactie. Ik ga van Ruurlo via Emmerik in Duitland naar Gennep. Vandaar naar Aarle Rixtel en tenslotte naar Vessem. Daarna wordt het waarschijnlijk Postel in België. Dan verder naar het zuiden. Ik zou graag via Parijs willen. Op de route Reims Parijs zijn echter weinig slaapplaatsen. Ik hoop dat zich de komende tijd nog wat aandient. Drikus
  4. Dolf van den Berg:
    18 maart 2019
    Fijn dat je ervaringen deelt met wandelende buitenstaanders. Wens je een mooie reis. Met dit begin en een weeromslag die start op je dag van vertrek lukt dat zeker.
  5. Marja Boerrigter:
    19 maart 2019
    De kop is er af. Wens je een prettige dag.