Een bewolkte dag

30 maart 2022 - Saint-Ferme, Frankrijk

Dag 18  24km

Vannacht heeft het blijkbaar bekoorlijk geregend. De straat was nog helemaal nat en overal lagen flinke plassen water. Ik heb niet gemerkt dat het regende. Ik heb alleen maar geslapen en naast mijn bed gelegen. Dat laatste kwam als volgt: Op het bed liggen twee matrassen op elkaar. Beide matrassen hebben een nogal glad oppervlak,waardoor ze gemakkelijk verschuiven. Aangezien ik nogal kan woelen in bed, schoof de bovenste matras van het bed,zodat ik mezelf naast het bed terug vond. Ik vond het zelf wel vermakelijk. Tijdens het wandelen was het de hele dag bewolkt. Gelukkig heeft het niet geregend. Wat de wandeling van vandaag betreft valt er niet zoveel bijzonders over te vermelden. Wat wel gebeurde was toen ik op een stil landweggetje langs een mooie villa liep, ik plotseling hoorde roepen " bent u Hollander?" Toen ik omkeek zag ik een mevrouw,die in haar tuin aan het werk was. Ik vroeg waarom ze dacht dat ik Hollander was. Ze zei dat Nederlanders, Belgen en Duitsers er anders uitzien dan Fransen. Okee. Na over de koetjes,mijn voetjes en de kalfjes gesproken te hebben ben ik weer verder getrokken. Redelijk op tijd kwam ik in de Refuge aan,waar de hospitalero mij al stond op te wachten. Hij vroeg of ik zin in een biertje had. Nou en of ik dat had,zo'n biertje gaat er wel in na zo'n dag wandelen.Het is een vrolijke man,die veel lacht. Vanavond maakt hij ook nog een warme maaltijd,dus dat zit wel goed hier.

Voor vandaag was het dat weer,tot morgen maar weer.

1. Loes:
    30 maart 2022
    Hopelijk is het zonnetje er morgen weer! Hier wordt zelfs sneeuw verwacht binnenkort, zijn de voorspellingen daar beter? Want de snowboots heb je vast niet meegenomen 😉
  2. Drikus:
    31 maart 2022
    Hier ook sneeuw voorspelt,maar niet gevallen.Ik ga mijn snowboots terug sturen. Is overtollige bagage.