Chateau Leusink

27 maart 2022 - Saint-Astier, Frankrijk

Dag 15  22km

Als pelgrim kom je telkens weer op bijzondere plekken. Soms valt het mee andere keren valt het tegen,meestel is het verrassend. Vandaag had ik de hoofdprijs. In Sarzay overnachtten ik nog in een bijgebouw van een kasteel. Hier verblijf ik in het kasteel zelf. Ik heb het kasteel bijna voor mij alleen,want ik ben de enige gast.De eigenaar/bewoner verblijft in een ander gedeelte.ik heb nog niet ontdekt of hij nog aanhang heeft. In ieder geval kwam hij alleen op zijn fietsje aanzetten toen ik op hem wachtte Om jullie een indruk te geven van dit prachtige kasteel Chateau de Puyferrat heb ik wat foto's bijgevoegd.

Dan nog even iets over mijn lopen en de voorbereiding daarop. Als motto had ik " Je kunt beter kapot gaan in de training, dan in de tocht zelf".Op basis daarvan ging ik flink aan de wandel. Rugzak ingepakt wandelschoenen aan en gaan met die banaan. Na een aantal trainingen was ik instaat om 40km per dag te lopen. Niet dat ik van plan was om elke dag 40km te lopen  maar om iets extra's in de benen te hebben, gaf mij een goed gevoel en het vertrouwen dat ik de Camino aan zou kunnen. Vaak was ik na die 40 km uitgeput en nog tot weinig in staat. De afgelopen periode heb ik het anders aangepakt. Een paar keer heb ik die 40km wel gelopen, maar daarna hield ik het bij zo'n 25km per keer. Dat lijkt veel beter te werken. Ik ben nu aan het eind van een etappe minder moe dan ik 3 jaar geleden was. Ik vermoed dat ik met die 40km per dag over mijn grenzen ben gegaan en mijn reserves moest aanspreken. Dat zorgde er uiteindelijk voor die ik te snel moe werd. Die vermoeidheid heeft er misschien zelfs toe geleid dat ik last van mijn voeten kreeg. Aldoende leert men. Nu is het ook weer niet zo dat het nu alleen maar halleluja is. De pijntjes en vermoeidheid zijn er ook wel, maar in vel mindere mate. Morgen heb ik wel een wat langere etappe van ca. 33km voor de boeg,kwam ik zojuist achter

a demain

1. Rob:
    We lopen allemaal met PHPD.Bon Camino
  2. Louis M G A Esser:
    Drikus..,
    Het lijkt erop, dat ik per ongeluk je 'persoonlijke antwoorden' heb gewist..(ik kan me de inhoud nog wel herinneren..). Kan je dat bericht wellicht nog 'ns toesturen..? Op welk email-adres kan ik jou antwoorden..? Via 'reisblogger' lukt het niet..

Bonne chance/veel succes -en zinvolheid-, Louis
  3. Trees:
    27 maart 2022
    Mooi hoor Drikus, het kasteel.