Dag

23 april 2019 - Augy-sur-Aubois, Frankrijk

Dag 33 la Grenouille Augy-sur-Aubois 30 km

Gisteravond toch nog onverwacht een paasdiner gehad. In hotel la Grenoulle hadden we weliswaar ook eten besteld, maar we verwachten een eenvoudige hap te zullen krijgen. De verrassing was dan ook groot toen ons eerst een flinke salade werd voorgeschoteld. Goed voor de vitamientjes. Daarna de keuze uit biefstuk of vis met frietjes. Ik ben voor de vis gegaan. Die was lekker klaargemaakt. Daarna een Franse kaas, een soort kwark. Lekker van smaak. En als uitsmijter een vruchtensorbet. Nou die gaat er altijd wel in. Inmiddels is Pasen weer voorbij en zijn de werkenden onder ons weer aan de slag. Zij die niet hoeven te werken kunnen van het mooie weer genieten. In Frankrijk neemt het gewone leven ook weer zijn gang. In de Paasvakantie kwamen we regelmatig Fransen tegen, die één of twee weken gingen lopen. Ze reserveerden ruim van te voren de herbergen en overige slaapgelegenheden, waardoor er voor pelgrims geen plaats meer was. Dat is nu gelukkig weer verleden tijd. Vandaag stond er een pittige wandeling van zo'n 30 km op het programma.Na ongeveer 6 km zag ik een auto met Nederlands kenteken mijn richting op komen. Raampje ging naar beneden en van achter de bestuurders zitplaats klonk het. Jij bent zeker Drikus. Heuh, wat gebeurt hier? Is mijn reputatie mij al vooruit gesneld? Ik nog eens goed kijken. Nee deze mensen ken ik echt niet. Zij mij blijkbaar wel. Het raadsel werd snel opgelost toen meneer zei dat wij vannacht bij hem zou overnachten. Hij zag twee mannen met rugzakken en dacht dat kunnen Bert en Drikus wel eens zijn. Inderdaad. Meneeer sprak met een Limburgs accent. Mijn Twentse tongval was hem blijkbaar ook niet ontgaan, want hij zei:jullie Tukkers kunnen weer blij zijn want Twente is kampioen. 's avonds zei hij we trekken vanavond nog een fles Champagne open om het te vieren. Straks nog even met Bert overleggen tot hoe ver we morgen gaan lopen.                       Groetjes maar weer Drikus

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl