Langs de Loire en het lateraalkanaal

22 april 2019 - Cuffy, Frankrijk

Dag 36 Urzy La Grebrouille 25 km.  Vanochtend ben ik voor de afwisseling weer eens in mijn eentje vetrokken. Mijn huidige metgezel Bert, wilde in Nevers, een middelgrote stad nog wat inkopen doen bij o. a. apotheek en een sportzaak.We besloten daarom afzonderlijk naar het hotel, waar we zullen overnachten te lopen. De tocht voerde door de stad Nevers. Dat zag er op zich allemaal gezellig uit. De stad, gelegen aan de Loire straalt sfeer uit. Jammer dat winkels en veel horeca gelegenheden gesloten waren. Mensen op terrassen en in de straten bepalen toch voor een groot deel die sfeer. Na Nevers voerde de tocht eerst langs de Loire. Een prachtig stuk door het bos. De Loire heeft ook leuke strandjes. Na de Loire nog een stuk bos. Vervolgens langs het lateraal kanaal. Dat zaten enkele mensen in hun jachtjes van hun vrije dagen te genieten. Heel bijzonder is dat het Lateraal kanaal over de Loire heenloopt. Je kunt er langs, zodat je ook over de Loire heen loopt. Op dat punt ligt er een dam in de Loire, zodat het water achter de dam zich met razend geweld naar beneden stort. Niet lang daarna kwam het hotel al in zicht. Ik werd gastvrij ontvangen en kon ondanks dat het nog vroeg was gelijk naar mijn kamer. Alles ziet er prima uit en het heeft ook een gezellige bar. Bert is nog onderweg, die zie ik zo. Vandaag was het een rustige wandeldag, met een toeristisch trekje. Afwachten wat de dag van morgen ons gaat brengen. A demain. Drikus

1. Marja Boerrigter:
    22 april 2019
    1/3 Van je wandeltocht achter de rug. Nog leuke avonturen voor de boeg. We volgen je Drikus
    Marja en Jan.
  2. Tim Jaarsma:
    23 april 2019
    Hoi Drikus, we volgen je belevenissen iedere dag op de voet. Mooi om te horen en zien dat alles goed gaat en dat je ook aan het genieten bent. Groetjes van Tim, Nienke, Lily & Bente!
  3. Dieuwke van Vliet-Prinsen:
    24 april 2019