Een mooie wandeldag

22 april 2019 - Urzy, Frankrijk

Dag 35 Breuil Urzy 31 km

Bepakt met etenswaren, vertrokken Bert en ik voor de volgende etappe. Met name Franse Pelgrims vertelden dat er met Pasen geen winkel open zou zijn. Achter bleek ik in verschillende dorpjes wel een bakker open te zijn. Omdat we niet wisten of er in de Gite waar we zouden overnachten kookgelegenheid zou zijn hebben we vooral brood, kaas en fruit meegenomen. Een flink extra gewicht om mee te zeulen. De weg was goed te belopen, met af en toe een klimmetje, die ook goed te doen was. Het weer was ook prima om te lopen. Het was iets onder de 20 graden. Niet te warm en niet te koud. Na een prima wandeling kwamen we op ons overnachtingsadres aan. Van te voren weet je nooit waar je terecht komt. Je vormt je wel een idee, maar meestal is het toch weer anders. Ook ditmaal had ik van de Gite waar we naar toe gingen de verwachting in een oud huis of een soort van hut terecht te komen. Aangekomen op de bestemming bleek het een paardenboerderij te zijn. De Gite bleek een omgebouwde paardenbox te zijn. De verbouwing was netjes uitgevoerd en je kunt er goed verblijven. Je zou er ook kunnen koken want er is een keuken met alle voorzieningen aanwezig. In de andere Gite schijnen twee dames te verblijven. En er komt ook nog een vijftal motorrijders. Ik ben benieuwd wat voor gasten dat zijn. Ik hoorde zojuist dat Mathieu van der Poel op spectaculaire de Amstel Goldrace heeft gewonnen. Vorig jaar stonden Gonnie en ik nog in Valkenburg aan de finish. Toen helaas geen Nederlands succes. Groetjes weer en tot morgen Drikus

1. Karin:
    22 april 2019
    Inderdaad zette van de Poel bijna nog een grotere prestatie neer dan jou ook hij ging op karakter door. vanmiddag weer een belangrijke sportmiddag ons FCT kan en gaat kampioen worden dus ik heb zo nog een feestje. Groetjes van ons en wens je veel succes in de volgende etappes