De eerste lentedag

21 maart 2019 - Aarle-rixtel, Nederland

Dag 4 Gennep Aarle-Rixtel 35 km

Vannacht weer op een hele andere manier doorgebracht. In een rijtjeshuis, bij een erg gastvrije mevrouw. 's avonds moest ze weg en heb ik naar de verkiezingsuitslagen gekeken. Daar werd ik ook niet vrolijk van dus maar op tijd naar bed. De volgende ochtend stond er een heerlijk ontbijt voor mij klaar. Goed gevuld en gesterkt ging ik weer op pad. De dag begon goed met zon. Al snel kon ik mijn jas uitdoen. In Gemert aangekomen ben ik even bij Ans Jocobs aangelopen. Zij had van mijn reis vernomen en wilde graag ervaringen delen. Onder het genot van een kopje thee en een lekkere koek ging dat prima. Het was ook een lekkere onderbreking van mijn tocht, want ik werd al weer aardig moe. Daarna was het nog maar 6 km naar Aarle-Rixtel, mijn volgende slaap adres. Onderweg had ik weer veel gedachten, vooral positie. Daar zal ik jullie nu niet mee bezig houden. In plaats daarvan mogen jullie genieten van mijn Pelgrims lied.

Mijn Pelgrimslied

Ik loop van A naar B                          Alleen mijn rugzak is mee.

Afstand en tijd met zijn twee            lopen hand in hand mee

Het gaat van.                                              tik tak, links rechts                                    tik tak, links rechts

Mijn gedachten brengen mij overal naar toe.                                                            Mijn voeten zijn al wel moe.

tik tak, links rechts.                                    tik tak links rechts

Op sommige momenten is alles goed en ga ik bijna draven.                                   Op andere momenten lijkt de last bijna niet te dragen

tik tak, links rechts                                    tik tak, links rechts

Mijn hoofd is vol, mijn maag is leeg hop Ik heb de hongerklop

tik tak, links rechts                                    tik tak, links rechts

Het enige wat ik zie is de eindeloze weg, bijna niet te behappen.                          Het enige wat ik hoor zijn mijn eigen voetstappen

tik tak, links rechts.                                    tik tak, links rechts

De woorden zijn klein.                          Maar de power die ze geven is ontzettend fijn

tik tak, links rechts.                                    tik tak, links rechts

Nou dat was het dan weer Tot de volgende keer.                                    Drikus

​​​​

1. Elisabeth:
    22 maart 2019
    Nu de muziek er nog bij! :)
  2. Tim Jaarsma:
    22 maart 2019