Het was vandaag bewolkt en regenachtig Tijd voor bezinning

20 maart 2019 - Gennep, Nederland

Dag 3 Emmerich Gennep 28 km.

De ochtend begon goed met een heerlijk ontbijt bij Johannes en Magdalena. Het uitzicht op de Rijn was daarbij ook weer geweldig. Ik ben verwend met eigen gebakken mueslibrood, broodjes en yoghurt met verse vruchten. Ik kon kiezen uit een ei in een groen, een geel, een oranje of een rood omhulsel. Hoe meer de kleur richting rood ging, des te harder was het gekookt. Een leuke vonst. Ik kreeg nog eieren en fruit mee en werd hartelijk uitgezwaaid.                                  Herzlichen Dank Johannes und Magdalena👍

Het weer was een stuk minder goed dan gisteren. De hele dag was het bewolkt en regenachtig. Wel wennen na al die zon van gisteren. En wat doe je dan. Ik ging denken. Onder andere over het nut van mijn voettocht. Over de adviezen om goed aan mijn lijf te denken. Het rustig aan te doen enz. Voor mij is de beste manier om de Camino te lopen, mijn eigen manier. Dat betekent behalve genieten ook uitdagingen aangaan en (mijn eigen) grenzen verleggen. Volgens mij krijg je niets in het leven cadeau. Je zult er moeite voor moeten doen er (soms hard) voor moeten werken. Als ik louter voor mijn plezier naar Santiago de Compostela zou willen zou ik beter met de Camper kunnen gaan, dan had Gonnie er ook nog wat aan gehad. Het gaat mij (onder andere) om dichter bij mezelf tekomen. Het is mijn overtuiging dat hoe dichter je bij jezelf komt des te gelukkiger je wordt. Hiervoor maak ik gebruik van de Camino. Wat een schitterend woord toch Camino de Weg. Iedereen zal in het leven zijn eigen weg moeten gaan. Doe wat nodig is, wat goed voor je is. Ook je lichaam heeft een weg nodig. Je meest basale levensbehoefte, is waarschijnlijk het voedsel. Ook het voetsel legt een Weg af. Via je mond door je slokdarm naar je maag en de darmen.              Buen Camino Drikus

1. Marja Boerrigter:
    20 maart 2019
    Wellicht is jouw camino bedoeld om de weg naar jezelf te hervinden?
  2. Astrid van Duren:
    Wauw Drikus!!
    Ik hoop dat de tocht je brengt waar je naar zoekt!!
    Ik volg je tocht graag!

Groetjes Astrid van Duren
  3. Elisabeth:
    20 maart 2019
    Zo is het, het is jouw weg Drikus. Het is heerlijk om te lopen (en er is ook genoeg af te zien hoor) Niet fijner dan uren lopen en opeens denken, gut mijn hoofd was leeg heb eigenlijk nergens aan gedacht, of er zijn inderdaad overwegingen. Elke dag heeft genoeg aan zichzelf en alles is goed als het maar jouw weg. Dat leerde ik van 2400km lopen. Ik heb vaak heimwee en daarom is het ook zo fijn om jou en anderen te volgen. Maar ik mag toch aannemen dat je ook voor je eigen plezier loopt? Niets fijner t. lopen, genieten, filosoferen, leegheid, genieten van de natuur, de geluiden en alleen de zorg voor je lijf eten, drinken en een slaapplek. Heerlijk ritme! En je zult wel ontdekken dat je niets hoeft te zoeken je vindt het vanzelf. Enne inderdaad ook thuis ben je onderweg. Buen Camino Drikus
  4. Dolf van den Berg:
    20 maart 2019
    Het leven zelf is net als een Pelgrimsreis een ontdekkingstocht, op pad zijn, ongeacht de eindbestemming. Je hebt in 3 dagen al flink wat km afgelegd en lopend kom je al snel in een beschouwende cadans. Mijn ervaring (met lange afstandswandelingen) is dat als het buiten nevelig is, de mist in je hoofd ook op gaat spelen. Al lopend zul je zeker je eigen weg gaan, en vinden. Morgen is het vast weer zonnig en zie je weer een ander stukje van de weg.
  5. Aat:
    20 maart 2019
    Genieten onderweg en ook nog dichter bij jezelf komen, hoe mooi kan het zijn. Kilometers maken oké maar het hoeft niet elke dag.
    Tip: elke dag de voetjes in een koud badje en goed verzorgen, beetje talkpoeder etc dan gaat het goedkomen!
    Goodgoan en vulle wille op oe pad