Eindelijk is de zon weer te zien

24 april 2022 - Calzadilla de los Hermanillos, Spanje

Dag 43  32km

Vanochtend zowaar met zon vertrokken. Het was nog wel een tijd mistig, maar die trok na enige tijd ook op. Dat geeft toch een heel andere stemming dan die koude regen. Ik kon ook veel meer genieten van de natuur. Die Meseta is zo gek nog niet. Vandaag was het erg afwisselend. Hier en daar zelfs wat bossen. De karavaan groeit ook weer aan. Zag ik gisteren onderweg zelden pelgrims. Vandaag zijn ze weer volop aanwezig.Ook zag ik taxi's taxibusjes en particulieren af en aan rijden met pelgrims en of hun bagage. Kennelijk gaan mensen ook vanwege de regen verloren gegane kilometers compenseren door zich een eind verder te laten brengen. In de dorpjes was het gezellig. Op de terrasjes zag je regelmatig pelgrims voor een drankje of een lunch. Mijn kleren waren nog niet helemaal droog. In de loop van de dag werden ze dat wel.Omdat ik de bordjes Camino de Santiago volgde kwam ik op een andere route uit dan die ik van te voren bekeken had.Hierdoor bleek het later op de middag te ver om naar de Albergue die ik in gedachten had te lopen. Dus werd het overnachten in een hotelletje. Niet verkeerd slapen in een opgemaakt bed i.p.v.in mijn slaapzak. Prima douche en vloerverwarming. Een aangename verkwikkende plek. Zeer welkom na de ontberingen van de afgelopen dagen. Morgen is de verwachting dat het weer vergelijkbaar is met dat van vandaag. Dat hoop ik dan maar want dar is wel prettig. De daaropvolgende dagen wordt er weer regen voorspeld. Het weekend zit er al bijna weer op dus ga ik morgen maar lopen.

a manana

1. Trees:
    24 april 2022
    Hè Drikus dat doet mij deugt dat het vandaag beter was wat het weer betrof.
    Ik had medelijden met je, maar nu heerlijk in een hotel.