De kop is eraf

13 maart 2022 - Charenton-du-Cher, Frankrijk

De kop is eraf.Daarmee bedoel ik niet die van Jacobus.Ik bedoel het figuurlijk,de eerste dag zit erop. Ik had me voorgenomen om rustig aan te beginnen en te genieten van de natuur,de dieren en ander moois dat ik onderweg tegen zou komen. Jacobus had blijkbaar iets anders in petto,want wat ik zag was vooral water,heel veeel water. Ik liep ongeveer 18 km langs het canal du Berry en zag onderweg ook nog wat meertjes.De afgelopen 3 dagen en nachten had het voortdurend geregend.Daardoor waren de wegen en paden erg zompig. Af en toe was het slootje springen en dat ging ook goed. Toen ik vetrok was het droog.  Na de middag ging het regenen. Een groot deel liep ik onder weliswaar kalender bomen,maar het hield de ergste regen toch tegen. Niet al te nat kwam ik voor tweeën al op mijn overnachtings adres aan. Een oude villa van mevrouw Mativon. Helaas was de villa ook erg vervallen en deed de verwarming het niet. Die heb je wel nodig in een tochtig huis en een buiten temperatuur van 6 graden. Gelukkig hadden ze nog ergens een gaskacheltje staan.In die ruimte heb ik ook vertoefd. De dochter van Madame Mativon beloofde me voor vanacht nog een warme kruik te maken.Dus alles komt goed hoewel.. Jacobus bleek nog een andere verrassing in petto te hebben. Madame Mativon blijkt corona te hebben. Voorzichtig aan dus en afstand houden Buiten is het nog druilerig, dus ik blijf maar binnen. Er is hier nog wel wat te lezen.

Morgen weer een nieuw verhaal

1. Karin:
    Heel veel Suc6 🍀🍀Goed bezig.gr.Karin
  2. Frits en Sandra:
    13 maart 2022
    Hoi Drikus, we hoorden vanmiddag dat je je tocht vanaf vandaag vervolgt. Heel veel succes en een goede reis! We gaan je weer volgen👍🏼
    Groetjes Frits en Sandra.
  3. Sieb:
    13 maart 2022
    Wat jammer voor je, het is hier zulk mooi weer. Echt lente!!!🌞🌷🌷
  4. Sieb:
    13 maart 2022
    Wat een pech.hopelijk wordt het snel beter weer. Groetjes jopie. [email protected]
  5. Rita:
    13 maart 2022
    Wat goed zeg Drikus dat je de tocht weer hebt opgepakt! Iets drijft je en tijdens het lopen en onderweg zijn mag je ervaren en ontdekken. Enne.. leuk je via het blog te kunnen volgen👍 ook de groeten van Aat! Mooie reis en blijf heel🙏🍀🥰
  6. Aat:
    Mooi begin weer Drikus!
    Houd je voeten droog, lekker talken en ook voor jou gaat de zon nog wel schijnen.🌞
    Het zuiden is altijd beter en laat je nu net die kant op gaan😎
    Genieten!!!
    Succes en henig an!
  7. Wilma Nijland:
    13 maart 2022
    Ha Drikus, wat leuk om je weer te volgen! Heel veel succes, goede reis en mooie herinneringen maken! Wij genieten mee, groet Wilma en Aleid.
  8. Louis M G A Esser:
    13 maart 2022
    Leuk om te lezen Drikus. Veel plezier en succes! Bon voyage.
  9. Annelies Giesen:
    Hallo drikus
    Ik heb daar ook geslapen. Het is bij mevrouw inderdaad heel oud en vervallen. Maar fijn jij kreeg gelukkig een kacheltje en een kruik,dat moest ik ontberen terwijl het die dag ook koud en regende. Ik zie uit naar je verhalen en wens je een bon Chemin
  10. Henk en Annie:
    13 maart 2022
    Hoi Drikus, wat goed van je om weer te beginnen, we gaan je zeker volgen vanuit Markelo heel veel succes.
  11. Dieuwke van Vliet-Prinsen:
    13 maart 2022
    Een goed begin is het halve werk zeggen ze...... Er komen vast betere tijden. Leuk je te mogen volgen.
  12. Martin en Astrid:
    13 maart 2022
    Hey Drikus.. wat een avontuur ga je weer beginnen! Ik ga je weer volgen met deze uitdaging!! Pas goed op jezelf en ik kijk uit naar de verhalen!