Een mooie maar pittige wandeldag

8 april 2022 - Laàs, Frankrijk

Dag 27  27 km

Vandaag was het een prima wandeldag. Lekkere temperatuur om te wandelen en schitterende uitzichten. De Pyreneeën kwamen steeds beter in zicht. Af en toe prachtig om te zien. Dan weer eens verdwijnende achter de heuvels, waarin we liepen. De schoonheid van de natuur is helaas moeilijk vast te leggen met onze mobiele telefoons. We moeten het dus vooral met onze herinneringen doen. Door het voortdurend klimmen en dalen werd de route ook erg pittig. Vooral op sommige stukken waar de weg erg slecht was. Deze was daar ongelijk met veel kuilen en gaten. De gaten waren opgevuld met losse stenen,die telkens onder je voeten wegschieten. Erg moeizaam en vermoeiend. De laatste 10 kilometers was het weer vooral omhoog klimmen. Voor Tejo was dit het moment om te besluiten om voortaan niet meer dan 20 kilometers op een dag te lopen. Al dat klimmen betekende toch een zware aanslag op zijn conditie. Met zijn ene long was dat te veel voor hem gevraagd. Dat betekent wel dat onze wegen na morgen gaan scheiden. Ik ga een paar etappes van ongeveer 27 km lopen. De keuze is 15 km of 27 km Tussenliggende slaapplaatsen zijn hier niet. Vaak moet je ook nog enkele kilometers verder lopen, omdat de overnachtings-plaats niet altijd aan de route ligt. Dus wordt het of een kortere of een wat langere route.

Aangekomen op onze overnachtingsplaats bleek het weer een nieuwe vorm te zijn. We dachten alles wel zo'n beetje gehad te hebben kerken,kloosters,een kasteel,een feestzaal en nog verscheidene andere plekken. En waar kwamen we nu terecht? In een kreche. Twee peuters waren nog aanwezig toen wij aankwamen. Ze vonden die vreemde,onverstaanbare mannen maar eng. Want ze maakten zich snel uit de voeten. 's avonds hebben we heerlijk Frans gegeten met kaas en wijn en perziktaart na. Na zo'n lange inspannende wandeldag is het op tijd naar bed. Mevrouw had eerst onze was nog gedaan. Inmiddels regent het hier. Morgen lijkt het voornamelijk droog te zijn. Hoe dat gaat horen jullie morgen weer.

a demain