Een regenachtige dag

2 april 2019 - Maranwez, Frankrijk

Dag 16 Aubigny-les-Pothees Justine Herbigny 27 km.

Gisteravond een geweldig diner genoten bij het gezin in Aubigny waar ik verbleef. Veel salade en fruit spaghetti en Franse kaas na. Mijn vitaminen zijn weer op peil. Zoals het in Frankrijk betaamd werd er wijn bij geschonken. Een Rosé bij het voorgerecht en een rode Bordeaux bij het hoofdgerecht. 's morgens stokbrood met charcuterie(vleeswaren) kaas en jams vruchten en vruchtensap. Wat een verwennerij. Monter ging ik weer op pad. 27km iets meer dan de afgelopen dagen. Benieuwd hoe mijn voeten het zouden houden. De dag begon druilerig. Tot de middag is het blijven regenen. Daarna af en toe een bui. Aan het eind van de middag brak er zowaar nog een schraal zonnetje door. Toen ik goed en wel in de Gite zat brak er een noodweer los. Harde wind regen en onweer. Jacobus was me weer gunstig gestemd geweest. Op zo'n regenachtige dag valt er niet zoveel te beleven. Al gebeurd er altijd wel iets. Zo werd ik honderden meters gevolgd door een kudde vrolijk springende koeien. Zwartbonte koeien, uit Friesland neem ik aan. Ze zullen in mij wel een landgenoot herkend hebben, want ze waren wel heel erg blij. Op de foto is te zien hoe ze weer terug rennen om de volgende voorbijganger te verwelkomen. Op dit moment verblijf ik in een soort vakantiewoning, die ingebouwd is in een grote schuur. Heel bijzonder weer. Me voeten hebben het vandaag goed gedaan. Ik hoop dat dit het begin is van weer pijnvrij lopen. Nu voor vandaag vind ik het wel weer genoeg. Allemaal nog een fijne avond en tot morgen. Drikus

1. Loes:
    2 april 2019
    Die koeien waren de slagroom bast aan het kloppen!
    Hou je taai!
    Wij lezen jouw verhalen trouw hoor, zijn we er een beetje bij!
    Xx vrieltjes