Op sandalen in de mist langs het Canal de la Haute Seine

10 april 2019 - Payns, Frankrijk

Dag 24 Bagneux Payns 26 km

Gisteravond had ik last van pijnlijke hielen. Ze zagen er ook wat rauw uit. Uit voorzorg had ik wat parace aan Anja gevraagd. Vanochtend werden we door André en Agnès uitgezwaaid. Wat een vriendelijke mensen kom je toch tegen. De start was vanwege mijn pijnlijke hielen wat moeizaam. Al snel besloot ik mijn schoenen om te ruilen voor mijn sandalen. Mijn voeten waren er mij dankbaar voor. Ze voelden zich duidelijk bevrijd van een drukkende last. Hierdoor ging het lopen mij ook makkelijker af. Ik kon weer een redelijk tempo aan en dat was te merken. Telkens als ik keek hoeveel kilometers ik had afgelegd viel het mij weer mee. Ik kon ook meer van de omgeving genieten. De route voerde voor een groot deel langs Het Canal de la Haute Seine.  De ochtend begon met dichte mist, die pas in het middaguur oploste. Het werd nooit saai langs het kanaal. Er zaten meerdere bochten in. Af en toe was er een stuw. Onderweg werd ik aangesproken door ene Daniel. Hij was bezig route stickers van de via Campagniensis te plaatsen. Hij vroeg of ik in Troyes zou overnachten. In dat geval zou het wel bij hem kunnen. Nu had ik al geboekt bij de jeugdherberg net onder Troyes. Ik zou dus geen gebruik maken van zijn diensten. Vandaag overnacht in een bed and breakfast in Payns. Een prima plek weer met douche en toilet op de kamer. Bij aankomst werd me gelijk een Heineken aangeboden. Fransen weten wel waar Nederlanders van houden. Mark en Anja zullen wat etenswaren meenemen die we hier in de bed and breakfast op kunnen waren. Vanavond nog even naar Ajax kijken en dan zit de dag er weer op. a demain. Drikus

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sieb:
    10 april 2019
    Wij gaan nu ook kijken, het is bijna 21.00 nu en het gaat beginnen .Veel plezier
  2. Elisabeth:
    10 april 2019
    Moet eerlijk bekennen dat ik het Canal en ik geen goede verhouding hadden, het duurde en duurde! Troyes heeft een mooie plek in het oude Seminarie, . Blijf je een daagje of neem je geen vrije dagen? Fijne avond gehad? Goede dag morgen weer en wees lief voor je voeten! Ultreia et suseia