Een toeristisch dagje tussendoor

11 april 2019 - Troyes, Frankrijk

Dag 25 Payns Troyes 12 km

Gisteren heb ik het gehad over Daniel, die een overnachtingsmpgelijk in Troyes aanbood. Hij had ook met Mark en Anja gesproken. Beiden waren erg gecharmeerd van Daniel en zijn aanbod. Het kostte hen weinig moeite mij ook te overtuigen. Kortom de jeugdherberg werd afgezegd en we gingen bij Daniel overnachten. Dat was een schot in de roos. De wandelafstand was vandaag maar 12 km. Net na de middag kwam Daniel ons bij de kathedraal van Troyes ophalen. Hij bracht ons naar zijn woning, waar wij ons konden installeren en konde. douchen. Taxi service bleek inbegrepen. Daniel bracht ons namelijk met zijn auto ook weer naar het centrum waar hij ons om 18.00 uur weer op zou halen. Troyes is een prachtige oude stad met veel vakwerkhuizen en een Middeleeuws Centrum. Het weer zat ook nog eens mee want het was erg zonnig. Nu zitten we onder het genot van een biertje in de tuin. De tafel staat gedekt. Dus we kunnen zo aanvallen. Mevrouw heeft ondertussen onze kleren gewassen. We hebben het prima voor elkaar. Ik ben benieuwd wat de dag van morgen weer brengt. Groetjes Drikus.

1. Aat:
    11 april 2019
    Lekker hoor, zo een dagje relaxen en een beetje cultuur opsnuiven
    Lichaam kan herstellen en geest sterkt zich
    Drikus let op het volgende motto
    “ Mens sana in corpere sano”
    Dan gaat alles goed komen.
    Je bent goed bezig, chapeau !
  2. Frits en Sandra:
    11 april 2019
    Hoi Dirkus, Troyes is inderdaad een mooie stad, wij zijn er een paar jaar geleden ook geweest. We lezen elke dag trouw je belevenissen! Soms zijn je dagen zwaar, maar vandaag weer een rustige dag. Zet hem op, en geniet er maar lekker van. Groetjes Frits en Sandra.
  3. Elisabeth:
    11 april 2019
    Nou soms zit het misschien tegen maar nu zeker niet! Wat fijn en het was vast een lekker maaltje. Ja en Troyes is een leuke stad, wij bleven dan ook een dag extra:). Morgen ook weer een mooie dag Drikus dan kan je lijf, je voeten, zich wat herstellen
    Bon Chemin
  4. Sieb:
    11 april 2019
    Inderdaad vergeet niet van je reis te genieten. Wij hebben vaak in Troyes overnacht maar hebben nooit de stad bezocht. Ziet er uitnodigend uit. Lekker he Ajax - juve 1-1. Ben benieuwd waar je de return gaat zien Loop ze👋👋👋
  5. Maureen Hup:
    6 juli 2019
    Dag Drikus, met veel plezier heb ik je wandelverslagen gelezen!
    Waar ik vooral benieuwd naar ben, zijn de adtessen van de overnachtingsplekken.
    Wij gaan eind aug van Reims naar Troyes lopen en zijn in he t bezit van het gidje vd via Campaniensis ( druk van vorig jaar)
    Kun jij ons nog aan wat adresjes helpen?
    Hartelijke groet, Maureen
  6. Drikus:
    7 juli 2019
    Hallo Maureen,

De meeste adressen heb ik van de site van het genootschap sint Jacob gehaald. Ik ben nu nog met vakantie in Frankrijk. Als ik medio deze maand terug ben zal ik nakijken of ik nog wat gedetailleerdere informatie heb.
    Vriendelijke groeten, Drikus