Vandaag liep het goed

25 maart 2022 - Sorges, Frankrijk

Dag 13  27 km

Zonder dat ik erom vroeg zij de hospitalero (gastvrouw) vanmorgen bij mijn vertrek dat de route vanaf hier goed bewegwijzering zou zijn. Nu ik ben benieuwd. Het bleek inderdaad zo te zijn. En dat scheelt een slok op een borrel. Als telkens duidelijk staat aangegeven waar je naar toe maakt dat een stuk gemakkelijker. In tegenstelling tot de afgelopen dagen. Toen moest ik vele keren op mijn schreden terugkeren,omdat ik een verkeerde afslag had genomen. Behalve dat die extra kilometers je veel energie kosten,ontneemt het je de moed.Af en toe had ik het gevoel het moreel te hebben van een Russische militair in Oekraïne. Daarmee win je niet de oorlog,laat staan dat je in Santiago komt. Vandaag was het dus anders. Door de goede bewijzering schoot ik mooi op. Dat wil niet zeggen dat ik helemaal niet verkeerd ben gelopen. Want als je de gang er goed in hebt,kun je zomaar een bospaadje voorbijlopen,die je dus had in moeten slaan. Dat is me nog wel overkomen. Gelukkig had ik het op tijd in de gaten, zodat ik niet al te ver terug hoefde te lopen. Vandaag voerde de tocht door één van de mooiere streken van Frankrijk,de Dordogne. Veel Nederlanders gaan hier met vakantie naartoe. Het zijn vooral de Engelsen die er hun tweedewoning hebben. Vannacht overnacht ik bij een architecten echtpaar. Je kunt je voorstellen dat het hier prima voor elkaar is. Straks even een bad nemen en dan relaxen.

Voor iedereen een fijn weekend en tot morgen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Loes:
    25 maart 2022
    Je schiet al aardig op 👍🏻. Doen de voeten ook goed mee? Wat fijn dat je in bad kan. Ik kan mij de Dordogne goed herinneren. Niels die we zindelijk wilden krijgen, geen nacht goed geslapen daar. Veel regen en donders vervelende muggen 😉. Nou die muggen zijn er nog niet toch? En het weer is beter, dus good goan!
  2. Drikus:
    25 maart 2022
    Tot nu toe tevreden over mijn voeten. Op de meest zwakke plek enkele keren een zalfje en een pleister gedaan. Dat lijkt te helpen. Jammer van jullie ervaringen in de Dordogne. Het kan er zo mooi zijn.
  3. Louis M G A Esser:
    25 maart 2022
    Mooi en pittoresque landschap "Trois-bisous"/Drikus!
  4. Drikus:
    Louis,
    Ik wist niet wat trois bisous betekent. Echt een tekst voor mij. Dank je.
  5. Aat:
    Hey neef
    Zie je maar weer, het getal 13 hoeft niet altijd een negatieve lading te hebben!
    Voeten nog steeds in goede conditie? Blijf ze verzorgen en waar het kan een keer iets anders aan de voeten😜
    Heel veel plezier, leuk je berichtjes te lezen
    Aat
  6. Drikus:
    25 maart 2022
    Aat, Ik besteed nu meer aandacht aan mijn voeten dan de vorige tocht. Toen was het alleen maar doorgaan.
  7. Trees:
    25 maart 2022
    Drikus een luxe hoor een bad en een mooie kamer.