Hoe het verder ging

27 maart 2019 - Namen, België

Dag 10 Enines Namen 29 km

Toen ik maandag in het huis van de Pelgrim overnachtte had ik het over een 3 sterren hotel. Nu het kan nog beter. Daarover later meer, want ik ben er nog niet. Na het geploeter over het akkerland zag ik links twee kleine dorpjes met een kerk. Voor mijn overnachting moest ik naast de kerk zijn is mij gezegd. Rechts zag ik alleen maar velden en akkers. The middle of nowhere. Mijn navigatie gaf rechts aan. Nog 2200 meter te gaan. Toch maar eens vragen aan de enige persoon die hier te bekennen was. Gelukkig heb ik op school goed opgelet. Ik zat namelijk in Franstalige België. Waar een klein landje groot in is. Afijn ik vroeg haar dus of ik goed zat richting de Eglise van Enines. Ze keek alsof ze het in Keulen hoorde donderen. Ik dacht ojee, zit ik dan toch helemaal verkeerd. Ik had nog de tegenwoordigheid van geest haar te vragen of ze uit deze buurt kwam. Nee dat kwam ze niet en ze kende de omgeving ook niet. Mijn stoute schoenen had ik al aan. Ik waagde het er maar op mij in het onbekende te storten. Na een km zag ik zowaar een paar huizen opdoemen. Het leek wel of er ook nog een kerkje stond. Even doorstappen en ik kwam bij mijn overnachtingsadres aan. Wat een geweldige plek. Een voormalige pastorie. Nog helemaal in stijl met hoge plafonds met houten balken. Massief houten deuren. Helemaal mijn smaak. Ook de inrichting zou zo bij ons thuis passen. En dan de badkamer met bad en douche. Mijn slaapkamer was ook super. In het tweepersoonsbed heb ik als een roos geslapen. Bij mijn aankomst werd ik verwelkomd met een trappisten biertje. Sabine de vrouw des huizes had een heerlijke vegetarische 3 gangen maaltijd voor mij klaar gemaakt. We hebben nog even gezellig gepraat en toen heb ik mijn kamer opgezocht. Sabine gaf me nog wat te drinken mee. De volgende ochtend heb ik kennis gemaakt met haar echtgenoot Andre. Andre is filmer en maakt documentaires over de genocide in Ruanda en in Berlijn loopt een project over de koude oorlog. Verder is hij samen met met een directeur van C en A bezig jongeren in Senegal bekend te maken met milieu, vriendelijk wonen. Geweldige mensen, die één en al hartelijkheid uitstraalden. Toen ik bij mijn vetrek vroeg wat ze van mij verwachten als vergoeding voor mijn super de luxe verblijf zeiden ze €15,00.Toen ik dat uit mijn portemonnee wilde halen zeiden ze dat €10,00 ook goed was. Ik heb het bij het eerste bedrag gehouden. Vandaag waren de honden, groot en klein, er schattig of angstaanjagend uitziend allemaal goed opgevoed. Het is me zelfs een paar keer overkomen dat mensen met een grote hond mij van verre aan zagen komen en hun hond geboden te gaan zitten, zodat ik rustig kon passeren. Heel bijzonder toch. Nu dit was het weer. Andere gebeurtenissen komen op een later moment nog wel aan de orde. Bon soir et a demain Drikus

1. Elisabeth:
    27 maart 2019
    Mooie ervaringen Drikus Geen foto's van je onderkomen?
    Bon chemin demain et regards
  2. Jopiekummer:
    27 maart 2019
    Lieve Drikus.
    Wat mooie ervaringen weer. Hoe leuk is het
    iedere keer weer zulke bijzondere mensen te ontmoeten. Ik maakte me al zorgen over al die honden die te tegen kunt komen. Gelukkig kun je er goed mee omgaan. Liefs Jopie