Ik voel nattigheid

15 maart 2022 - Châteaumeillant, Frankrijk

Dag 3  26 km

Deze blog heeft als thema nattigheid en  vocht. Helaas voor de bierliefhebbers gaat het daar niet over.Vandaag begon de ochtend druilerig. Het zag er niet naar uit dat het vandaag nog op zou klaren.Dat betekende weer door het natte gras en over paden met grote plassen water. Het is niet anders. De afgelopen nacht heb ik geslapen in een oude boerderij. Deze leek nog het meest op een los hoes. De vloer was deels van stenen en deels van ruw beton. De muren hadden na de eerste laag specie geen verdere afwerking. Een oude trap naar boven was afgescheiden door ruwe planken. De gootsteen was gemaakt van een oude drinktrog voor koeien. Mevrouw verontschuldigde zich dat ze de spinnenwebben nog niet had weggehaald. Er werd gestookt met een oude,roestige houtkachel,waarin ze al het                              ( geïmpregneerde )afvalhout kwijt konden.Kortom een prima plaats om te verblijven. Althans voor één nacht.De jonge boer en boerin hadden er 6 jaar in gewoond. Een groot nadeel van de woning was dat het toilet ca.25m verderop in het huuske was.Niet bepaald aanlokkelijk om in de nacht je bed uit te moeten en door de vrieskou naar het huuske te lopen.Gelukkig was er een bekertje in huis waarmee ik me kon redden. Nu genoeg over vocht al wat dies meer zij.Laat ik het over eten hebben.De Franse keuken staat bekend om haar hoge kwaliteit,de haute cuisine. Nu hier volgt het menu dat ik kreeg voorgeschoteld.eerappels met blote gat en een worst,samen gekookt in hetzelfde water,daarbij een klontjes boter voor de aardappels en een kwakje mosterd bij de worst. De bijbehorende wijn was een witte chardonais.Bon apetit. Dan nog iets over de route,deze was erg afwisselend,met mooie landschappen en knusse dorpjes. In het ene laatste dorp waar ik kwam zag ik wel erg veel Meilandjes. Niet zo gek als je weet dat het dorp chateaumeillant heet.Ook was er weer veel vee in de weilanden.Het terrein was heuvelachtig met af en toe een fikse kuitenbijter,maar al met al goed te doen. Het weer was inmiddels opgeklaard en de eerste zweetdruppeltjes kwamen los.Sommige foto's zijn per ongeluk in de videostand opgenomen,maar soms geeft dat ook nog wel een aardig effect. Ik vind het nu wel laat genoeg (heb eerst nog naar ajax gekeken) morgen een nieuw verhaal.

1. Louis M G A Esser:
    16 maart 2022
    Mooie en interessante plekken. "Thanks for sharing". Bonne journée, "Monsieur Louis"
    Ps. Tu parles français avec les personnes que tu rencontre..?
  2. Louis M G A Esser:
    16 maart 2022
    Zeg Drikus../"troisbisous"..: hoe heette je vroegere vriendin ook alweer..Carla Smits..??
    En..wat is je eindbestemming en douce France..?
  3. Dieuwke van Vliet-Prinsen:
    17 maart 2022
    Eergisteren je eerdere foto's bekeken. Veel herkenning! Heimwee ook..... Je hebt een leuke schrijfstijl trouwens.