Op zoek naar een plek om te overnachten

16 maart 2022 - Sarzay, Frankrijk

Dag 4  22km

Vanacht in een krakend bed geslapen,maar dat ging prima. Eigenlijk had ik in Chateaumeilland willen overnachten,maar de herberg en particuliere opvang waren nog niet geopend.Het seizoen begint ongeveer 1 april. Ik heb ook nog nauwelijks wandelaars ontmoet.Het is zo wie zo erg rustig op straat.Op regionale wegen loopt dat wel lekker door. Overigens blijft het op veel plekken nog ontzettend nat.Vooral in de dalen is het soms ploeteren en zwoegen door een klei massa die behalve glibberig is ook aan je schoenen blijft plakken. Vanochtend was een pad met een rood-witlint afgezet. Ik heb het er maar op gewaagd en hoopte dat het te doen zou zijn er langs te komen.Gelukkig was na een paar honderd meter het ergste geleden en kon ik weer verder door het vochtige gras. Het weer is hier ook erg vreemd een hoge vochtigheid en een roodachtige kleur in de lucht.Men heeft het hier over Sarah,lucht die uit de woestijn komt en rode zanddeeltjes meevoert. Als gezegd kon ik niet in Chateaumeillant overnachten en moest ik nog vijf kilometer verder lopen.omdat mijn overnachtingsadres 3 km buiten de route lag werd ik opgehaald en vanochtend weer naar de route teruggebracht. Service van de boerin.Voor vannacht weer geen pelgrimsherberg maar een bed en breakfast bij een kasteel.Niet verkeerd.Ook een stuk prijziger natuurlijk.

Iedereen bedankt voor de leuke en opbouwende reacties. Ik zal niet naar iedereen persoonlijk reageren. Dat kost veel energie en mijn energie wil ik vooral gebruiken om te wandelen. De verbindingen en het bereik zijn hier vaak niet goed. Zo moet ik nu buiten gaan zitten om deze blog te schrijven,omdat ik binnen geen bereik heb.Ook kan ik niet altijd over een volgeladen telefoonbeschikken,omdat ik hem tussentijds niet altijd op kan laden.

a demain

1. Sieb:
    16 maart 2022
    Het is Sahara zand wat in de lucht zit en dat kleurt rood
  2. Gonnie:
    16 maart 2022
    Leuke kamer, hopelijk ook lekker slapen en een goed ontbijt.!