Waar is de karavaan gebleven?

21 april 2022 - Castrojeriz, Spanje

Dag 40  31km

Vanochtend met zware bewolking vertrokken. Gelukkig regende het niet. Koud was het wel. Onderweg heb ik maar weinig pelgrims gezien. Waar is de karavaan gebleven. Ik kan alleen maar gissen. Gisteren kwam ik door Burgos. Daar zag ik veel pelgrims voorbij komen. Ik zag ook een aantal de route verlaten. Misschien om wat te  eten of om iets te bezichtigen. Er valt veel te zien in Burgos. De kathedraal is schitterend. Die heb ik tijdens een vakantie al eens bekeken. Mogelijk dat sommige mensen ook vanwege het koude weer en de regen van de afgelopen dagen wat eerder een Herberg opzoeken. Ik zag vanmorgen om 11uur al mensen een herberg binnengaan. Ook zie ik de vele Spanjaarden die in gezins- of in groepsverband een deel van de Camino lopen niet meer. Af en toe was ik dan ook een eenzame wandelaar. Het bleef gelukkig droog . Na de middag brak de zon zowaar nog even door. De Meseta was in deze streek niet saai. Mooie vergezichten,afgewisseld met bomen en groene akkers. Maar ook droge, dorre akkers. Af en toe een leuk dorpje om een kopje koffie te drinken of wat proviand in te slaan. Ontmoetingen met andere pelgrims waren er zelden. Dat is ook logisch als je er zo weinig ziet. De ontmoetingen die er kwamen waren ook van korte duur omdat ieder zijns weegs ging. Door het weinige oponthoud schoot ik goed op en had ik tegen 15.30 uur de gemeentelijke herberg in Cadtrojeriz bereikt. Ik heb dus nog voldoende tijd om het plaatsje te bekijken.

a manana

1. Louis M G A Esser:
    22 april 2022
    "How the f.ck should Í know where the f.cking caravan is..??!" Yóu are walking the camino..aren't you..? 🤣🤣👍😇😎